Matador i kirken

Vil du være med, når alle kirkerne i Køge Kommune holder fælles gudstjeneste med Matodor som omdreningspunkt?

Det sker den 1. oktober 2023. Billetter kan fås på Herfølge Kirkes kirkekontor til og med 18. august kl.12 .
Det er først til mølle og så længe lager haves! Enten via mail:  herfoelge.sogn@km.dk eller ved henvendelse i kontorets åbningstid, kontaktoplysninger finder du her.

Der vil desuden være mulighed fællestransport lige som tidligere år, se køreplanen her.
Hvis dette ønskes, meddeles det ved bestilling/afhentning af billetter.

Glæd dig til at genopleve Matador
Matadorserien er folkeeje i Danmark. Alle kender Matador. De fleste har set den mere end én gang. Og dem, som har set den flere gange, ved, at det allerførste man ser i serien, er Køge Kirke, som hele serien åbner op med et billede af og som går igen flere steder i serien. Den er altså på mange måder Matador-kirken.

”Matador er en serie som rummer vores fælles historie og hvor vi hver især kan genkende os selv i karaktererne. Det kan godt være, at vi griner af Maude, når hun går op og lægger sig, men vi kender alle til følelsen af, bare at ville slippe af med det hele, sove alt det svære væk,” siger Køges sognepræst Charlotte Dybdahl Winther. Og sognepræst i Herfølge Lars Ulrik Jensen fortsætter: ”Vi kan på mange måder spejle vores eget liv i serien, samtidig med at serien også rummer nogle smukke kristne perspektiver, som vi selvfølgelig vil udfolde lidt nærmere under vores fælles gudstjeneste.”

Køge Kirke danner rammen om den fælles gudstjeneste, hvor sange, musik og scener fra den kendte serie vil være omdrejningspunktet og hvor alle kirker i Køge Kommune samles i en fælles gudstjeneste. Efter gudstjenesten vil der være fællesspisning på Hotel Comwell i Køge. Spisningen bliver efterfulgt af et hæsblæsende og morsomt foredrag om netop Matador af sognepræst og Matadorekspert Andreas Christensen.

Vil man være med til en dag med Matador, spisning og fællesskab? Kontakt kirkekontoret inden 18. august.