Fællesskabets juleaften i Herfølge

I et efterhånden traditionsrigt samarbejde mellem Lille Syds forsamlingshus og Herfølge Kirke blev ”fællesskabets juleaften” afviklet med god stemning, masser af snak mellem mennesker, julesange, gaver, juleevangeliet og ikke mindst god julemad.

Knap 50 tilmeldte gæster satte sig til bords kl. 18 i Lille Syds forsamlingshus, hvor de fik serveret en dejlig julemiddag efter en velkomst til fællesskabets juleaften ved sognepræst Lars Ulrik Jensen. Stemningen blandt de mange gæster, der for de flestes vedkommende ikke kendte hinanden på forhånd, var i top.

Den fælles juleaften er den 4. i rækken hvor Herfølge Kirke i samarbejde med Peter Aalbæk og Lille Syds forsamlingshus arrangerer en hyggelig aften. I forsamlinghusets køkken står Peter Aalbæk og med sig har han 16 frivillige til at hjælpe med mad og servering. Uddannede kokke, tjenere og beredvillige havde meldt sig under fanerne. Herfølge Kirke har desuden samlet en frivilliggruppe, der står for 'alt det andet' med borddækning, juletræ, værtsskab, spil, sank og meget andet praktisk.

Det var ubetinget en god aften med glade og tilfredse gæster efter et dejligt samvær.

Også menighedsplejen ved Herfølge Kirke har været engageret i afholdelsen, og Lars Ulrik Jensen oplyser, at foruden selve juleaften, har menighedsplejen også uddelt julehjælp for 46.000 kr. til enkeltpersoner og familier i Herfølge Sogn. Midlerne er indsamlet i Herfølge Kirke gennem 2023 og suppleret med fondsstøtte og donationer fra lokale virksomheder. De uddelte midler samt Fællesskabets jul har været med til at sikre juleglæden hos mange.  En stor tak til alle, der har bakket op om dette!