Dåb

Dåb i Herfølge Kirke er en mulighed for alle med bopæl i Herfølge Sogn og alle, der på anden måde har tilknytning til kirken og sognet, f.eks. har boet i Herfølge Sogn på et tidspunkt eller har nære pårørende, der bor i Herfølge Sogn.

Der er mulighed for dåb i stort set alle søndagsgudstjenesterne og på udvalgte lørdage, som kan ses her nedenfor under dåbsgudstjenester (som udgangspunkt den første lørdag i måneden). Søndagsgudstjenesterne finder du her

Dato for dåben aftales med kirkekontoret.

Hertil oplyses i god tid inden dåben også barnets navn samt navne og adresser på mindst to og højest fem faddere. Barnets gudmor/gudfar (den der bærer barnet ved døbefonten) kan tælles med som fadder, dog ikke hvis det er en af forældrene, der bærer barnet. Faddere og gudmor/-far skal være døbt med en kristen dåb og være over konfirmationsalderen.

Når du har aftalt dato for dåben, kan du give os oplysninger om fadderne her.

Inden dåben skal forældrene have en samtale med præsten.

Læs mere om reglerne for navne her eller på  Ankestyrelsens hjemmeside.

På kirkekontoret svarer vi også gerne på spørgsmål om navne.

Er du i tvivl, om dit barn skal døbes?
Find information om dåbens betydning og hør andre forældres overvejelser om dåb.

Du er også velkommen til at kontakte en af kirkens præster med dine spørgsmål og overvejelser.

Dåbsgudstjenester